תקשורת ההמונים ויחסי ישראל-ערב בעקבות האביב הערבי

האביב הערבי שינה את מפת התקשורת המזרח תיכונית. הרייטינג של רשתות טלוויזיה פאן- ערביות גדולות נמצא בירידה, בעוד שהמדיה החדשה צוברת תאוצה וחשיבות. תשומת הלב של התקשורת הערבית מתמקדת בתהליכי השינוי הפנימיים במדינות ערב, ואילו הסכסוך הישראלי- ערבי נדחק לקרן זווית. במקביל, ולצד המשך עוינות וחשדנות מצד רבים באזור כלפי ישראל, החלו להישמע בתקשורת הערבית קולות חדשים ומגוונים יותר בקשר לישראל ולסיכויי פתרון הסכסוך עמה – קולות פתוחים יותר וסקרנים יותר. באווירה זו של שינוי, גורמים בעולם הערבי המעוניינים בקשרים וביחסים עם ישראל יכולים לפעול ביתר קלות מאשר בעבר.

ניוזלטרצרו קשרתמיכה במכון